BRE Bank jako mBank

BRE Bank jako mBank

Prezes BRE Banku, Cezary Stypułkowski, właśnie podał informację, że połączenie wszystkich brandów banku BRE i stworzenie nowego banku, który będzie już tylko mBankiem, pochłonie 100 milionów złotych. Rebranding w BRE oznacza, że wszystkie segmenty, które do tej pory funkcjonowały w ramach BRE, będą jednym bankiem – uniwersalnym mBankiem, który ma połączyć wszystkie najnowsze funkcjonalności, z uwzględnieniem serwisów społecznościowych. mBank powstał jako w pełni internetowy bank, zakładanie rachunku odbywało się drogą elektroniczną, a klient dostawał co najwyżej dokumentację poprzez kuriera albo pocztę. Początkowo mBank nie miał żadnych oddziałów, a wszelkie sprawy formalne, związane głównie z koniecznością podpisania niektórych dokumentów, odbywały się drogą korespondencyjną. Po pewnym czasie okazało się jednak, że jest potrzeba, aby były oddziały, ponieważ ułatwiało to załatwieni niektórych spraw. Powstały zatem pierwsze kioski mBanku w centrach handlowych oraz punkty stacjonarne. Trochę inny pomysł biznesowy prezentował Multi Bank, który był regularnym bankiem z oddziałami, a jego oferta była skierowana do lepiej zarabiającej grupy klientów. Obecne połączenie tych segmentów ma stworzyć jeden, silny bank, przy czym w BRE obecnie to także obsługa dużych firm i korporacji, a oddzielny segment BRE Bank Hipoteczny zajmuje się obsługą tylko i wyłącznie kredytów hipotecznych.