Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw

Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw

Od wielu miesięcy promuje się w mediach przedsiębiorczość i zakładanie małych firm przez zwykłych obywateli – najlepiej tych chronicznie bezrobotnych. Bez nich więc ciężko wyobrazić sobie skuteczne funkcjonowanie sprawdzonego kapitalistycznego modelu gospodarczego. Ale ekonomiści ostatnio wieszczą, że najlepsze wyniki w najbliższym czasie będą miały te gospodarki, które od lat opierają się na wewnętrznej konsumpcji oraz małych i średnich przedsiębiorcach. A tych ostatnio, przynajmniej w Polsce, przybywa. Coraz popularniejsze staje się zakładanie jednoosobowych firm przez ludzi, którzy odczuwają swoją beznadziejną pozycję na ryku pracy. Prowadzenie takiej firmy czasami bywa bardzo trudne i na pewno nie powinien porywać się na to człowiek bez żadnej wiedzy z zakresu zarządzania. Nie brakuje jednak na rynku grup, które oferują konsulting dla firm bez względu na ich wielkość. Oczywiście koszty takich usług są zróżnicowane i zależą nie tylko od zlecenia i jego trudności, ale także od miasta, w którym są zamawiane. Zatrudnienie takich ekspertów rynkowych i ekonomicznych może pomóc zaprowadzić porządek w dokumentach, finansach, inwestycjach, marketingu i zarządzaniu – jednym słowem wszystkim.